Добре дошли в света на
Националната агенция за приходите!

НАП е специализиран държавен орган към министъра на финансите, а мисията на Агенцията е да насърчава доброволното плащане, като от една страна се уповава на дългогодишни традиции, а от друга предлага нови и модерни услуги за улеснение на своите клиенти. Ние сме динамична и иновативна държавна институция и стремежът ни е да допълним екипа си с млади и мотивирани хора като Вас.

Всички сте чували за данъчните, нали? Нека сега разсеем някои от митовете.

Екипът ни е от 8000 специалисти в цялата страна. В основните бизнес функции работят юристи и икономисти, а в общата администрация имат възможност да се реализират хора от областите на социалните, стопанските и компютърните науки.

Вярваме в иновациите и ефективността! Визията ни за „Модерна и ефективна приходна администрация в услуга на обществото” е не само фраза. Това е нашето постоянно усилие да внедряваме съвременни системи за управление, водещи и иновативни технологии за обслужване и контрол, чрез които да събираме приходи при минимални разходи за обществото.

Качественото обслужване на клиентите, честността и доверието, мотивацията и развиването на човешкия потенциал, екипното начало и корпоративния дух са само част от нашите ценности.

Обмисляте ли вече да изберете НАП като свой бъдещ работодател? Тогава, влизайте смело, вратите са отворени за Вас.


Ненчо Калев – главен инспектор по приходите в дирекция „Контрол“, отдел „Ревизии“ от ТД на НАП Велико Търново

Разнообразието от функции е голямо: обслужване на клиенти, контрол, обезпечаване и събиране на публични вземания, обжалване, фискален контрол, надзор върху хазарта и хазартната дейност, управление на информационни системи и електронно управление. На която и да се спрете, ще придобиете безценен опит, а усилията Ви ще бъдат забелязани и оценени!

Ние вярваме, че служителите са най-важният фактор за успеха на организацията и затова сме създали мотивираща среда, разнообразни обучения и програми за непрекъснато усъвършенстване на хората в професионален и личностен план.

Да изберете НАП за начало на своята кариера, е равносилно на това да се впуснете в едно увлекателно пътешествие на професионално развитие. Първата стъпка от него е въвеждащото обучение, което ще Ви даде задълбочени познания и умения за успешния Ви старт в Агенцията. Най-ценното е, че ще преминете плавно през този процес, със сигурната подкрепа на наставник. Разнообразните надграждащи обучения ще допълнят Вашите знания в областта на законодателството и процесите, както и ще подобрят личностните и социалните Ви умения.

Ако говорим за професионалното развитието в НАП, ние предлагаме такова както по хоризонтала чрез разширяване на длъжността и поемане на нови отговорности: наставничество, кариерно консултиране и менторски програми, така и по вертикала – за тези, които се стремят към по-високи експертни позиции в НАП или институциите на Европейския съюз.

Все още се колебаете дали да прекрачите прага на НАП или Ви е необходим тестови период? Организацията ни може да Ви предложи и това. В рамките на нашето дългосрочно сътрудничество с водещите университети у нас, ежегодно провеждаме стажантска програма, която ще помогне за Вашето професионално ориентиране и натрупване на практически опит.

Вярваме, че при нас ще откриете много интересни възможности и предизвикателства за бъдещо кариерно развитие.

Знаете ли какви социални придобивки ще имате като наш служител?

  • Добро ниво на заплащане за постигнати лични резултати, обвързано с професионалното представяне;
  • 9 дни допълнителен отпуск;
  • Гъвкаво работно време и възможност за работа от разстояние, в зависимост от заеманата длъжност;
  • НАП поема задължителните социални и здравни осигуровки;
  • Застраховка „Живот“ и „Злополука“;
  • Профилактични медицински прегледи.

Димитрина Тренкова

Казвам се Димитрина Тренкова, работя в Национална агенция за приходите от 3 месеца, на длъжност експерт Help Desk. Решението ми да се присъединя към екипа на НАП бе продиктувано от желанието ми да работя в голяма организация, в която мога да се развия професионално. Агенцията е на челните места по дигитализация с над 160 електронни услуги – за един млад IT инженер, това е интересно и привлекателно. Условията на работа и колегите са прекрасни.

Като новоназначен служител бях приета много топло от всичките си колеги, преминах през въвеждащо обучение, което беше полезно и интересно. Обучителната програма има за цел да запознае всеки нов служител с основните понятия, начин на работа, но и да развие лични качества и умения за работа в екип. НАП инвестира във всеки служител, освен във въвеждащото, ние може да участваме в множество други обучения. Новоназначените служители имаме и наставник, който ни запознава с начина на работа, напътства ни и предава своя опит.

НАП е огромна институция, където човек може да се развие кариерно, но и личностно. Щастлива съм, че съм част от голямото семейство на НАП и бих описала работата тук с 2 думи – иновация и мотивация.


Развитието невинаги следва вертикалната посока. Подготовката, максималната посветеност и стремежът към най-доброто водят към последователно и естествено развитие. Интервю с Милена Кръстанова – заместник изпълнителен директор на НАП

Как започнахте своята кариера в НАП?

В последните дни на 1999 г. по средата на обучението си, бях студентка, все още не навършила 20 години, по чиста случайност.

Стартирах кариерата си в НАП като технически сътрудник в тогавашната „Данъчна служба“ Средец. Започнахме много голям брой нови служители – около 25 човека, повечето от които по-големи от мен – 25-30 годишни, завършили вече. Мисля, че аз бях най-малката с още едно момиче, и тя беше специалист. Спомням си, че беше голямо приключение. Първите три дни, докато ни разпределят, ни бяха възложили да подреждаме митнически декларации в паричния салон. След което дойде 01.01.2000 г. – тогава влезе в сила Данъчно-процесуалния кодекс /ДПК/ и ни разпределиха с още една колежка, на 3 дни служба, да даваме консултации по патента. Учихме се в движение – заедно с хората четяхме закона и попълвахме декларациите. След това ни преместиха да приемаме декларации на физическите лица, тъй като течеше и данъчната кампания. В една голяма стая, сигурно 10-15 човека, на едни големи и дълги тефтери, което всъщност бяха регистрите. След като приключи кампанията преминах като техническо лице в „Ревизии“. Там попаднах на един страхотен ръководител, който ме научи на страшно много. И това беше началото, така се започна.

А днес как изглежда един ден на заместник изпълнителен директор на НАП?

Пак също толкова динамично. Аз съм сигурна, че няма служител в НАП, независимо на коя позиция, на който да не му е динамичен денят. През всичките позиции, през които съм минавала, е било така. Срещи с хора, разговори, различни мнения, всеки със собствени проблеми, виждания. Има и много спорове, но смятам, че в тях няма нищо лошо. Хубаво е да сме на различни мнения, да има и други гледни точки, да можем да се изслушваме, да се убеждаваме. Защото, ако всички са съгласни постоянно с теб, ако сбъркаш, няма кой да те коригира и да ти каже. А никой не е безгрешен. Затова много вярвам, че като си говорим, трябва открито да изказваме мнението и аргументите си. Неслучайно е казано, че в спора се ражда истината.

Кои Ваши лични и професионални умения Ви помагат и в споровете, и във всички други задачи, които трябва да решавате всеки ден, да го правите по най-добрия, най-успешния начин?

Точно това! Желанието ми всичко, което правя, каквото и да е то, да е най-доброто, което мога да направя. Не обичам и не правя нещо, само за да мине и да започне другото. За мен това е много важно и тогава наистина се чувствам добре – когато знам, че съм дала най-доброто от себе си. Вярвам, че това е причината да се развия в годините, защото ангажираността се вижда и от колегите ти и от ръководителите ти. Аз обичам работата си.


Кой е най-важният урок, който сте научили през годините?

Най-важният урок като ръководител е да спреш да искаш да свършиш всичко сам. Да се научиш да оставяш хората около теб да работят спокойно и сами да взимат решения. Да се чувстват свободни да дадат най-доброто от себе си. Да спреш да вярваш, че ти взимаш най-добрите решения. Но в същото време и да проследяваш какво се случва, докъде е изпълнението на задачата, има ли трудности и рискове предвид крайните срокове, които трябва да се спазват. Да успееш да намериш златната среда между на това да даваш свобода и да проследяваш изпълнението, за да не се окажеш в отправната си точка на края на срока.

Доколко е важно човек да усеща, че има широк хоризонт на развитие там, където работи?

Най-интересното е, че за мен никога не е било важно и цел да израствам по вертикала, така както се случи. Много ми беше важно да научавам и да знам все повече неща и да изпълнявам задачите си по-най-добрия начин. Предложенията ми за израстване и за промяна при мен бяха  доста неочаквани. В случаите, в които преминавах на ръководни длъжности, имах съмнения – ще се справя ли по най-добрия начин, мога ли, знам ли достатъчно?

И в този ред на мисли ми е трудно да дам съвет доколко е важно да имаш широк хоризонт за развитие.

Вярвам и съм сигурна в това, че човек, когато влага всеки ден максимума от себе си в работата си и изпълнява задачите си по най-добрия начин,

то развитието се случва абсолютно  естествено. Знанията и уменията, които придобиваш, резултатите, които постигаш винаги ще се оценят. Няма ръководител, който да не оцени можещия, знаещия и работещия си колега.

Какво прави НАП модерна администрация и предпочитан работодател?

Това е развитието ни с темпото на частните компании. Както динамично се променя заобикалящата ни среда, така динамично се променя и нашата Агенция. Заслугата до голяма степен е на екипите и на свободата, която им се дава – извън нормативните ограничения за работата ни, да правят всичко останало по най-добрия начин, както преценят.

НАП е модерна и с всички електронни услуги, които предоставя. Няма технологии, които да се появят и утвърдят на пазара и които да не се внедряват в Националната агенция за приходите.
Всички ръководители на Агенцията, с които съм работила, са били напредничави и модерно мислещи хора.

Друго много ценно предимство е, че ние сме голяма организация и извършваме широк спектър от дейности за всякакви хора с всякакво образование. Ако в една функция не е твоето място, може да опиташ в друга и в следваща – коренно да си промениш естеството на работа, без да сменяш работодателя. И НАП винаги ще съществува. Всичко това дава по-голяма сигурност за хората. 


Какво послание бихте оправили към младите хора, които са избрали да останат и да се реализират в България?

Има много добри места за работа и развитие, едно от които е НАП. С оставането си в България те допринасят държавата ни по-бързо да се промени към по-добро, като е важно да осъзнават, че където и да изберат да се развиват не всичко се случва сега и веднага. Трябва да имаш търпението да се учиш, да ставаш по-подготвен и да не се отказваш при първото препятствие или неуспех.

Кой е добрият пример, който бихте желали да предадете на тези, които сега започват професионалния си път?

Да бъдат най-добрата версия на себе си. Да не спират да се учат и да са в крак с времето, което не спира да се променя.

Контакти:

Образование:(Required)