Интервю с Георги Малчев – Управляващ съдружник на Xplora

Георги Малчев – Управляващ съдружник в Xplora: “Има само две неща, които зависят от човек – неговата нагласа и неговите действия”

На 25 март 2021 г. се проведе пилотното издание на поредицата ежемесечни събития – Online Career MeetUp. В тях през цялата година ще вземат участие различни компании, които ще представят себе си и кариерните възможности, които предлагат, пред студентската аудитория на Talent Club BG

Георги Малчев – Управляващ съдружник в Xplora, заедно с Теодора Генова (Team Lead Content Marketing & Creative) и Калина Василева (Project Manager), бяха сред лекторите на първия Online Career MeetUp. Те споделиха с участниците много конкретни подходи и примери за това как да изберат следващата си работа или стаж. И как да са успешни там

Поканихме Георги да ни разкаже впечатленията си от събитието, а също така и малко повече за себе си, за своя кариерен път досега и за „семейството на Xplora“ – както те самите наричат своя екип.  

1. Здравейте! Разкажете ни накратко за себе си.

Занимавам се с маркетинг – променям хората в желана от тях посока по успешен за клиента начин. Това правя като управляващ съдружник в агенция за дигитален маркетинг Xplora. Екипът ни се състои от около 50 души, като продължаваме да го допълваме – както със стажанти, така и с хора с опит. 
Същите функции изпълнявам и като управляващ съдружник в Xplora Academy (https://xplora.academy) – платформа за консултации по дигитален маркетинг – присъствени и онлайн обучения. Създали сме много безплатни уебинари и ресурси.
Смея да кажа, че помагам и на младите хора в България да предприемат промяната, която желаят – преподавам в три университета, като през годините досега съм преподавал на над 12 000 студенти.
Чрез Фондация „Предай нататък“, заедно с Ваня Ананиева, помагаме на 13 домове за възрастни хора в България – с личен принос и с приноса на много корпоративни и индивидуални дарители и партньори.
И финално – в блога ми (https://malchev.net) помагам на много хора да имат правилната нагласа и да предприемат правилните действия. Можете да откриете статии, свързани с положителните емоции, личностния профил и, разбира се – статии за лидерство и книги за маркетинг. 

2. Какво Ви вдъхновява в работата Ви? Защо избрахте тази професия?

Знаете ли, в живота не е трудно да имаш мнение. Не е трудно дори да усвоиш дадени знания. По-трудно обаче е да придобиеш умения. А истински трудно е да помогнеш на някого да постигне нещо! – Да го “промениш”. 
Наскоро един мой познат, който се учуди как е възможно да не се ядосвам на „хейтъри“, ми каза: “Ама ти наистина обичаш хората!”. И това е факт. Хората винаги са ми били интересни. А когато разбрах, че именно маркетингът е областта, която систематично помага да осмислиш кой какви нужди има, каква стойност търси и как да му я дадеш, и то по успешен за теб и за организацията ти начин – избрах и своята област, в която искам да се развивам, и своята професия, а именно – маркетинг професионалист или още – маркетолог.

3. Как бихте описали Xplora на кандидат, който за първи път чува за нея?

  • Ако смяташ, че маркетингът е да променяш реални хора в желана от тях посока и така да правиш клиентите си успешни;
  • Ако искаш да се развиваш като професионалист и да постигаш реални резултати, без да се криеш зад сложен жаргон и графики;
  • Ако искаш да си част от сплотен екип и да имаш човешки, приятелски отношения с клиентите и партньорите…
    – Значи Xplora е място, което да обмислиш или да препоръчаш на свой познат!

Неслучайно слоганът ни е Human Digital и той включва в себе си и трите изброени неща. 

4. Каква е дейността на компанията?

Xplora е агенция за интегриран дигитален маркетинг, с акцент върху реални и измерими резултати за клиентите. Oт Google ни казаха преди време: „Вие растете в пъти повече чрез текущи клиенти, спрямо останалите големи агенции, които следим.“ Аз бих допълнил – да растеш предимно чрез текущи клиенти може да се случи само ако правиш клиентите успешни и те могат в организацията си да покажат реални резултати, които са скалируеми.

5. Какви възможности за личностно развитие предлага Вашата компания?

Като дигитална агенция Xplora се развива много динамично. Наскоро навършихме 5 години от създаването си и към момента сме 46 superHUMANs  Имаме големи и сработени помежду си екипи по Content Marketing & Creative, Design & Creative, Performance Marketing, Social Media Performance Marketing, Project Management. Растем – както с текущи клиенти в много нови канали и формати, така и с нови клиенти в региона, в Европа, и в САЩ. Това, от своя страна, дава много възможности за израстване вътре в компанията – поемане на повече отговорности, усвояване на нови умения, повишаване на заеманата позиция, а за много хора – дори изграждане на „своя област“, в която да се усъвършенстват. Как става да имаш “своя област”? – Twitter реклама, Waze реклама, Instagram филти и т.н. Обсъждаш идеите си със своя мениджър и всеки от вас поема своята отговорност: Ти – да трупаш знания и умения, а Ние – да ти осигурим среда да ги надграждаш. И заедно – да постигаме значими резултати за клиентите ни! 

6. Как привличате таланти към Вашия екип?

Много от хората в екипа са с нас след препоръка от друг superHUMAN – друг член на екипа на Xplora. Разказваме много за културата на Xplora в дигиталните ни канали, както и по време на някои страхотни кариерни събития.
Но най-привлекателно е, когато тези хора дойдат на място и видят с очите си всичко онова, за което са слушали досега. Както често казват кандидатите: “Още по-яко е, отколкото очаквах!”. Мисля че най-много им харесва отношението, уважението, ясните стъпки за развитие, поетите от нас ангажименти и ясните отговорности – към клиентите, към екипа и към тях самите.

7. Какво търсят Xplora в кандидатите?

Търсим да са успешни. От нас, като агенция, зависи да открием хората, които имат потенциал. И след това да направим всичко възможно да им даваме правилните насоки във времето по пътя към успеха. Защото, когато усещаш, че си успешен – летиш! За нас „успешен“ означава не просто да работиш добре, но и да си успешен като личност – да бъдеш част от екипа, да си приятелстки настроен към света, да подкрепяш добри каузи в свободното си време. 

8. Кои качества на кандидатите създават у Вас най-силно първо впечатление?

Има само две неща, които зависят от човека – неговата нагласа и неговите действия. И двете неща се “усещат” още в първия половин час от комуникацията. Затова няма да ви учудя, че, на първо място, ценностите имат голямо значение, както и разбирането, че съществуваме като агенция, за да правим клиентите си успешни. От друга страна – действията, които сами по себе си, се изразяват в умението да добавяте стойност чрез конкретни знания и умения. Имаме предварителна фаза, на която кандидатите могат да покажат своите умения в областта на стажа или на позицията, за която кандидатстват. 

9. Кого бихте предпочели – кандидат с опит или такъв, който няма опит, но има силно желание да се развива и Вие го виждате?

Съветвам всеки кандидат за работа или за стаж да не залага само на едното или другото. Както споделих – нагласата и действията са двете неща, които зависят изцяло от всеки един от нас. Опитът е свързан с желанието да се развивате. А желанието да се развивате се доказва с конкретни действия.
Но ако приемем, че всичко е абсолютно еднакво – със сигурност човек с желание да се развива. Ако някой няма опит, но показва действия, за да придобие знания и умения – тогава виждаме доказано развитие, а не само желание.
И за да не станат недоразумения – всеки има какво да научи. Аз се уча всеки ден! 

10. Кой е най-ценният урок, който научихте от работата си досега?

Че развитието на потенциала на всеки професионалист е взаимна отговорност.

11. Как според Вас ще се развие маркетинг сферата в България и в чужбина през следващите години?

Маркетингът в дигиталната ера ще включва все повече алгоритми и автоматизации. Бих добавил и нещо много важно – форматите и платформите се развиват много динамично и този процес ще продължи, дори ще се ускори.
Така че маркетинг сферата ще продължи да се развива – все повече компании и организации ще имат предизвикателството да следват потребителите си като нужди и поведение.
Затова и анкетите сред маркетинг директори и мениджъри в световен мащаб показват, че все по-търсени ще стават специалисти, които знаят как да планират и реализират кампании. Както и такива, които могат да осмислят, планират и скалират дигиталния маркетинг на компанията си или на клиентите си.

12. И за финал – един последен въпрос: Какви са Вашите впечатления от първото издание на Online Career MeetUp, от което екипът на Xplora стана част?

Уникален заряд – за участниците и за нас! Организацията беше To The Top
Участниците имаха много конкретни въпроси относно всичко, които споделихме с тях.  Лекторите от останалите компании също представиха интересни и полезни теми.
Поздравления! 

Similar Posts