Интервю с Христо Арабаджов – Employer Branding Expert в Kaufland България – за участието му в Online Career MeetUp​​​​

Христо Арабаджов – Employer Branding Expert в Kaufland България – ще бъде един от лекторите в първото издание на Online Career MeetUp

На 25 март 2021 г. предстои пилотното издание на поредицата ежемесечни събития – Online Career MeetUp. В тях през цялата година ще вземат участие различни компании, които ще представят себе си и кариерните възможности, които предлагат, пред студентската аудитория на Talent Club BG. 

Христо Арабаджов от екипа на Kaufland България ще бъде един от лекторите в първия Online Career MeetUp. Темата на неговата лекция ще бъде: „Изграждане на силен личен бранд – предпоставка за намиране на мечтаната работа!“ 

Поканихме Христо да ни отговори на няколко въпроса и да сподели очакванията си от събитието. 

1. Здравейте, Христо! Разкажете ни накратко за себе си.

Здравейте! От 9 месеца работя в Kaufland България като Employer Branding Expert. След като завърших висшето си образование в областта на Маркетинга и медийното право в Мюнхенския университет „Ludwig Maximilian University“, се завърнах в България, където спечелих стипендия за магистратура по Бранд Мениджмънт. Професионалният ми опит се фокусира върху изграждането и позиционирането на различни брандове в онлайн и офлайн среда. Минавайки през стартъп екосистемата в Германия и България, няколко рекламни агенции и ключова маркетинг роля в международна софтуерна компания, стигнах до “Kaufland”, където имам възможност да работя със страхотни колеги върху развиването на работодателската марка на един от най-големите работодатели в България. Най-голямата ми мечта е да реализирам идеи, които да докосват емоционално хората, да ги правят по-добри, удовлетворени и позитивно настроени към света.

2. Какво Ви вдъхновява в работата Ви? Защо избрахте тази професия?

След повече от 7 години опит в разработването и управлението на маркетинг и брандинг стратегии и инструменти на локално и интернационално ниво, реших, че е време да се специализирам в нещо допълнително: изграждането, позиционирането и развитието на работодателската марка на един от най-големите работодатели в България. С Kaufland България се намерихме по време на първата вълна на COVID-19 и си гласувахме взаимно доверие и вдъхновение. Когато човек избере да се занимава с Employer Branding, работата се превръща в мисия, в отговорност както към колегите на вътрешно ниво, така и към бъдещите колеги, които ще спечелим като работодател чрез различни активности и комуникации и ще присъединим в едно голямо семейство. В тази професия вдъхновението никога не липсва, когато си обграден от толкова много колеги със суперсили, многообразни проекти и динамични предизвикателства, в които проактивно, с голямо въображение и гласувано доверието от своите ръководители, можеш да разгърнеш потенциала си и да видиш директно резултата от работата си в края на работния ден/седмица/месец. Имам честта да работя в страхотен екип, в който няма микромениджмънт, в който има творческа свобода, отборен дух и приятелска обич.

3. Как бихте описали накратко компанията, в която работите, на кандидат, който за първи път чува за нея?

Компанията – Kaufland България, е една от водещите в областта на търговията на дребно в Европа. Тя оперира в 8 държави на Стария континент, една от които е България (редом с Германия, Полша, Чехия, Румъния, Словакия, Хърватия и Молдова.)
Вече 15 години „Kaufland България“ е един от значимите фактори за развитието на националната икономика, предпочитано място за пазаруване и за работа, както и верен партньор на българските производители. През 2020 г. компанията затвърждава лидерството си в сектора на модерната търговия в страната с оборот, надхвърлящ 1.6 млрд. лв., и с екип от над 6400 служители. „Kaufland България“ присъства в 34 града с 60 хипермаркета.
За огромния мащаб, в който оперира, Kaufland обединява много бизнеси в един. В този смисъл професионалисти от почти всяка сфера на дейност намират реализация в компанията – търговия, продажби, маркетинг, човешки ресурси, информационни технологии, строителство, финанси и счетоводство и много други.

4. Какви възможности за личностно развитие предлага Вашата компания?

Развитието на служителите е ключов приоритет в стратегията на Kaufland България. Компанията предлага на своите служители модерна онлайн система за обучения, чрез която годишно се обучават над 2500 служители по различни теми, свързани с бизнеса. Факт е, че 80% от всички ръководители в компанията са вътрешно повишени. За близо 9 месеца съм имал честа да проведа едни от най-смислените фийдбек разговори с моите колеги и ръководители, в които говорим открито, директно и с примери за взаимната ни работа и бъдещите проекти. Имам възможността редовно да се записвам на различни семинари и курсове, които да надградят както личностните ми, така и професионалните ми умения.

5. Кои качества на кандидатите създават у Вас най-силно първо впечатление?

Сигурно ще прозвучи клиширано, но за мен мотивацията и „пламъкът“ в очите са били винаги причината някой да ме впечатли. Вярвам, че знания и качества се придобиват и могат да бъдат научени, но ако човек няма вътрешния огън и желание да бъде промяната, то няма как да се стигне до някакво реализиране и надграждане на професионалното и личностното ниво. Възхищавам се на хора, които говорят запалено за проектите си, в които са участвали. Вълнуват се, разказвайки какви предизвикателства са преминали и до какви резултати са стигнали. Харесвам, когато кандидати обосновават добре избора си на следващия работодател, цитирайки проекти, в които те самите виждат как могат да се включат добре и да допринесат с допълнителни идеи, още преди да са част от дадена организация. Когато обясняват как ценностната система на работодателя е във взаимодопълващи се взаимоотношения с техните лични. Ценя високо директните кандидати, които могат заедно със силните си черти, да изведат и слабите си качества, които искат да доразвият и променят при нас. Впечатлявам се от хора, които търсят удовлетворението от добре завършения работен ден, които могат да общуват и да се изразяват простичко, ясно и енергично.

6. Кой е най-ценният урок, който научихте от работата си досега?

В последно време имам много любимо мое изречение: „Който не е работил в ритейл сектора, не е работил“. Всеки ден се възхищавам как един малък екип успява да се справи с динамиката в сектора, да преодолее всяко едно предизвикателство, да довърши успешно всеки един проект, инициатива и реализиране на идея с кратки срокове. Аз лично отново си доказах, че няма невъзможни неща, ако човек има достатъчно желание и мотивация да направи нещо хубаво, да остави отпечатък. Потвърдих си тезата, че Employer Branding-ът не е просто комуникация на допълнителните придобивки, които предлага един работодател, а инструмент, с който на външно и вътрешно ниво да помогнеш, ангажираш, благодариш, разкажеш, вдъхновиш, придадеш нови знания, да имаш позитивен ефект върху обществото и върху бъдещото поколение.                      
Всеки ден се сблъсквам с нови професионални казуси, които разширяват експертизата ми и обогатяват уменията ми. Всеки ден съм поставен в ситуация, която ми помага да надграждам личностните си качества и да ставам още по-уверен и смел в решенията и отстояването на собственото си мнение. Не спирам да се радвам на начина, по който работодателят ми развива и моя личен бранд. Подсилва го, кара го да излиза от комфортната си зона, помага му да достига до повече хора, да бъде ангажиращ и чуван.

7. Защо решихте да се включите в Online Career MeetUp? Какво могат да очакват студентите от срещата си с Вас?

Вярвам, че всеки един професионално стартиращ човек трябва да има възможност в момента да се среща лично с топ работодатели и да не спира да търси възможност за професионална реализация, въпреки ситуацията на пазара в момента. Kaufland България е сигурен работодател, при когото можеш да стартираш своя кариерен път, да почерпиш от знанието и опита на професионалисти с дългогодишен опит и, ако покажеш мотивация и желание за растеж и развитие, те да ти бъдат осигурени.
Смятам, че темата на моята презентация е изключително важна, когато говорим за търсене, намиране и отличаване на пазара на труда. Силните лични брандове не остават незабелязани. Предизвикват интерес и човек иска да ги чуе, да се запознае с тях. Ако още в началото на кариерния си път всеки един млад човек успее да си отговори на определени въпроси, ще е много по-лесно да открие МЯСТОТО за себе си – това, което ще е ценно за него и където той ще бъде оценен. Ето някои такива ключови въпроси, които предлагам като отправна точка за бъдещите млади специалисти: Как искам да позиционирам себе си? Как искам да ме възприемат? Как искам да говоря, за да ме чуят? Как искам да бъда разпознаваем?

Възхищавам се на екипа, който стои зад Talent Club, и на бързината и иновативността, с които реализират проект след проект. Виждам огромен потенциал в начинанията, които Георги и екип са стартирали. По-важното е, че виждам огромна добавена стойност върху младото поколение. Виждам, че се търси начин да им се помогне. А да помагаш е най-хубавата задача, която обожавам да изпълнявам всеки ден в големи количества! 

Ще се радвам да се запозная с всички студенти, които ще присъстват на събитието и да им покажа, че няма невъзможни неща, ако вярваш в себе си, преследваш мечтите си и отстояваш вижданията си. Светът има нужда от свежа енергия, нови идеи и още по-добри хора. Бизнесът също. Вие сте бъдещето, нека то е още по-успешно! До скоро.

Similar Posts